Bunica mi-a zis să-ți spun că-i pare rău

Hello și bună dimineața!

Pentru că de Crăciun am primit această minunată carte în dar, am zis să fie ea cea care-mi deschide 2020 al cititului. La prima vedere, autorul bestsellerului internațional Un bărbat pe nume Ove, Fredrick Backman are un talent deosebit în a crea povești incredibile. Pot să vă spun doar că deși cartea are peste 450 de pagini, iar pe la jumătatea ei am vrut să o abandonez pentru că deja întârziam cu planul meu pentru cărți citite în 2020, regretam dacă faceam acest lucru. Pentru că acțiunea cu adevărat importantă începe după primele 200 de pagini.

bunica-mi-a-zis-sa-ti-spun-ca-i-pare-rau-produs_imagine

Revenind la subiectul cărții, Fredrick ne poartă prin gândurile unei nepoate de aproape 8 ani, care a avut alături cea mai interesantă bunică. Citind aventurile lor, mi-au venit în minte multe episoade din copilăria mea și chiar mi-ar fi plăcut să am o bunică lângă mine, alături de care să poposesc în Tărâmul-Aproape-Treaz.

Cartea este scrisă din perspectiva nepoatei Elsa, care îți petrece cei mai interesanți ani alături de bunica ei, o bunică mai modernă pot să zic, care este fost medic și locuiesc împreună în același bloc. Elsa locuiește cu mama ei și soțul acesteia, George, însă toate personajele din carte se pare că locuiesc pe aceeași scară. Elsa este un copil care-și iubește foarte mult bunica, pentru că a creat un tărâm special pentru ea și o ajută de fiecare dată când are nevoie. Elsa este un copil foarte inteligent și mai special, încât are câteva probleme cu copiii de la școală. Lucrul acesta este destul de frecvent și în realitate, bulling-ul fiind prezent și în școlile noastre.

Prin rândurile din Harry Potter și prin Wikipedia, Elsa ajunge să înțeleagă realitatea dură cu care se confruntă aproape orice nepot: bunica este bolnavă și urmează să părăsească această lume, însă adevărata aventură abia acum începe. Povestea continuă cu câteva scrisori prin care bunica își cere iertare tuturor, dar nu înainte de a crea o poveste pentru Elsa în jurul acestui lucru. Bunica a fost mereu misterioasă și a avut multe secrete pe care le vei descoperi și tu până la finalul cărții. Ce este interesant, că deși pare o carte scrisă pentru copii, este o carte perfectă și pentru adulți. De multe ori, părinții sunt atât de ocupați încât nu mai au timp să le creeze o lume de poveste copiilor și cei mai mulți sfârșesc prin a-și petrece timpul în fața televizorului sau pe telefoane.

Ar fi multe lucruri de spus despre acțiunea acestei cărți, însă mă feresc să vă dezvălui misterul. Pot doar să vă spun că m-am grăbit să îi dau 3 steluțe pe Goodreads, însă le merită pe toate 5.

La cei 29 de ani ai mei pot spune că aș mai citi oricând cu drag această carte, pentru că mi-a adus bucurie, zâmbete și mi-a adus aminte de copilărie. Scrisă cu umor, poate fi o mică escapadă din realitate.

Spor la citit!

3 thoughts on “Bunica mi-a zis să-ți spun că-i pare rău

Leave a comment