Jurnal de izolare

I’m bored in a house, I’m in a house bored

Cred că fraza aceasta a fost pe buzele tuturor în ultima vreme. Izolarea ne-a luat prin surprindere și am fost nevoiți să ne mutăm viața acasă, în online. Nu mi-am mai văzut prietenii de ceva vreme, decât pe video, la sală nu am mai fost de mult, pentru că sunt toate închise, iar de ieșit la o cafea, nu mai zic. Radiourile fac party în sufragerie, toată lumea încearcă să se adapteze, dar nu este deloc ușor. Numărăm zilele de parcă cineva ne-a spus că în 1-10-100-1000 de zile totul va reveni la normal. Nu știm nimic, totul este incert, de aceea trebuie să ne adaptăm.

Am văzut cele mai multe seriale în perioada asta, am descoperit că îmi place foarte mult să gătesc, chiar dacă circulă pe internet filmulețe cu before și after izolare și se presupune că vom ieși mult mai pufoși. De data aceasta, din punctul ăsta de vedere m-am adaptat foarte bine, am mai mult timp să aleg cu grijă ce pun în farfurie și m-am apucat de făcut mișcare în sufragerie. Ați citit bine, eu, cea care am fost la sala 5 luni în toată viața mea de pufoșenie, m-am apucat de făcut mișcare. Pentru că ultimul meu job presupunea să stau foarte mult pe scaun, au apărut problemele mele cu spatele, inclusiv cu picioarele. Și atunci, am înțeles că trebuie să mă mobilizez și să ies din starea de vegetație și să fac mișcare.

Internetul este plin de filmulețe, există chiar și platforme pentru sport pe care-ți poți face abonament și cineva să te îndrume, sau poți face singur exercițiile, așa cum o fac și eu, dar cel mai important pentru mine este să-mi monitorizez evoluția. Astfel că mi-am achiziționat mai de mult un smartwatch, care monitorizează pașii și numărul de calorii arse prin mișcare. Așa am descoperit că am nevoie de un deficit caloric, pentru că nu făceam suficientă mișcare.

O jumătate de oră de alergat arde undeva la 300 de calorii, acum depinde și de viteza cu care alergi și de terenul pe care alergi. Dar o bucată de tort are mult mai multe calorii, așa că trebuie să aleg cu grijă ce mănânc, pentru că pe cât de repede se depune, pe atât de greu se dă jos.

Untitled

În afară de monitorizarea pașilor, ceasul analizează nivelul de hidratare sau oxigen al corpului, are funcție de termometru, are accelerometru și multe altele. Plus de asta, l-am achiziționat de pe WatchShop.ro, la un super preț și am putut să personalizez, prin animații, ce tipuri de exerciții mi se potrivesc. Am citit recent la ei pe site că sunt ceasuri care au și funcție de plată la terminalele POS, un lucru foarte util în această perioadă, când trebuie să fim din ce în ce mai atenți la igienă.

Având ceasul acesta, pentru că eu nu eram fan ceasuri damă sau ceasuri bărbătești până acum, sau ceasuri în general, am descoperit că îmi este mult mai simplu să am totul la îndemână și să fiu în controlul lucrurilor, atât cât pot.

Salteluța o aveam de când am avut prima dată dorința de a mă apuca de sport acasă, pentru că mi se părea aiurea să merg la sală, dar am folosit-o doar într-un retreat la mare, între timp mi-am cumpărat și două gantere și câteva benzi elastice și m-am apucat de treabă. Nu am aceeași motivație pe care o aveam la sală astă vară, dar sportul mă ajută să mă organizez, să-mi mențin nivelul de endorfine din corp și să fac izolarea cât mai plăcută.

Chiar nu aș vrea să fiu pe lista cu cei mai grăsuți ieșiți din izolare. Astfel că ieri am ieșit cu bicicleta și azi vreau să sar coarda și, pe cât posibil, să beau puțin mai multă apă decât ieri. Ceasul meu mi-a zis că sunt un pic deshidratată.

Tu cum îți petreci timpul în izolare?

 

 

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2020

4 thoughts on “Jurnal de izolare

  1. Cum imi petrec timpul in această perioada?
    Păi, pentru început iti pot spune ca il petrec citind articolele tale cu iz de pozitivism. Iau din ele ce e mai bun si le trec prin filtrul minții.
    Incerc sa nu imi consum tot timpul zilei degeaba. Desi in aceasta perioada nu ma atrage cititul unei cărți( si nu inteleg de ce, tinand cont ca e primordial pentru mine finalizarea unei carti incepute si adaugate pe scara cunoașterii ) prefer sa ascult un podcast sau sa citesc articole de blog ❤.
    Gatitul nu a fost ceva de temut pentru mine, insa in aceasta perioada am avzut ca rezonez foarte bine cu mancarurile traditionale românești, clasice românești sau mai bine spus gustul mancarurilor si prajiturilor din copilărie.
    Mai adulmec mirosul de aer proaspat de pe geam si mai privesc soarele, nu e ca atunci cand ai sta in hamac sau la picnic cititnd o carte, dar decat nimic, e bine si atat❤
    Aaa, am uitat… si in aceasta perioadă vreau, sau destinul, soarta imi scoate oameni cu pace-n suflet cu care pot discuta ❤

    Liked by 1 person

    1. ce drăăăguțț..mulțumesc. Este într-adevăr o perioadă de redescoperire și mie îmi prinde tare bine. Mă bucur că citești ceea ce scriu și mai ales mă bucur că îmi spui asta și comunici cu mine. Nici mie nu-mi stă mintea la citit în perioada asta, nu știu de ce, simt nevoia să scriu mai des. Te pup

      Liked by 1 person

Leave a comment